[ ]   [ ]   [ ]                        [ ]      [ ]   [ ]
Bruce Springsteen — Badlands
Album: Darkness On The Edge Of Town
Avg rating:
7.2

Your rating:
Total ratings: 554









Released: 1978
Length: 3:57
Plays (last 30 days): 1
Lights out tonight
Trouble in the heartland
Got a head-on collision
Smashin' in my guts, man
I'm caught in a crossfire
That I don't understand
But there's one thing I know for sure girl

I don't give a damn
For the same old played out scenes
I don't give a damn
For just the in-betweens
Honey, I want the heart, I want the soul
I want control right now
You better listen to me, baby

Talk about a dream
Try to make it real
You wake up in the night
With a fear so real
You spend your life waiting
For a moment that just don't come
Well, don't waste your time waiting

Badlands, you gotta live it everyday
Let the broken hearts stand
As the price you've gotta pay
Keep pushin' 'til it's understood
And these badlands start treating us good

Workin' in the fields
'Til you get your back burned
Workin' 'neath the wheels
'Til you get your facts learned
Baby, I got my facts
Learned real good right now
You better get it straight, darling

Poor man wanna be rich
Rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
'Til he rules everything
I wanna go out tonight
I wanna find out what I got

Well, I believe in the love that you gave me
I believe in the faith that could save me
I believe in the hope
And I pray that some day
It may raise me above these

Badlands, you gotta live it everyday
Let the broken hearts stand
As the price you've gotta pay
Keep pushin' 'til it's understood
And these badlands start treating us good
Whoa whoa whoa whoa

For the ones who had a notion
A notion deep inside
That it ain't no sin
To be glad you're alive
I wanna find one face
That ain't looking through me
I wanna find one place
I wanna spit in the face of these

Badlands, you gotta live it everyday
Let the broken hearts stand
As the price you've gotta pay
Keep pushin' 'til it's understood
And these badlands start treating us good
Whoa whoa whoa whoa
Badlands
Whoa whoa whoa whoa
Badlands
Whoa whoa whoa whoa
Badlands
Whoa whoa whoa whoa
Badlands
Whoa whoa whoa whoa
Badlands
Whoa whoa whoa whoa
Comments (35)add comment
Whenever I hear the guitar solo, I always think of Frank Zappa's Joe's Garage guitar part and wonder if it was a dig at Bruce...
Bruce is one of those musicians who has lots of dedicated fans, but he also just sounds like clang, clang, clang... blah, blah, blah, to many others.

Sacrilege, I'm sure. I'm guessing readers can identify my inclinations. 
Springsteen's first two albums, Greetings from Asbury Park, New Jersey and The Wild, the Innocent, and the E Street Shuffle, are my two all-time favourite albums. IMHO he started to go downhill with Born to Run (although I love many of its songs) and became too focused on commercial success in all following albums. Darkness on the Edge of Town is ho hum compared with those first two brilliant albums.
 FotoBruce wrote:
Darkness on The Edge of Town.
Many fans consider this to be Springsteen's best, his coming of age album.
If you agree or are moved by one of the songs on the album, we invite you
to contribute a few words or paragraphs to a limited edition commemorative
volume on the 1978 Darkness on The Edge of Town album and tour.
Look for it late summer 2009. Folio99@yahoo.com




Best Springsteen is restrained Springsteen. This album is an ordinary example .  
The guy has little talent and his music is geared towards young teens
"I want control right now
You better listen to me, baby"
Spoken like a true wealthy leftist.
MARCH ON BOSS! ease up on the Patron when on the bike
this was my favorite Bruce album for the time, the energy and - Go Clarence!!!
vote trump you dumbass Yanks

you ignorant bunch of fuckwits
 unclehud wrote:

... the past 30 years of American history?
 Hmm...how about all of the years of human history?

 joebecker wrote:

We've got a President like that now, turning the whole country into a Badland
 You're four years too late with this comment.

Always The Boss.  
 TerryS wrote:
Poor man wanna be rich
Rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
'Til he rules everything

woe, woe, woe.
 
We've got a President like that now, turning the whole country into a Badland
My favorite aspect of this song is Steven Van Zandt just CRUSHING the high part.
 TerryS wrote:
Poor man wanna be rich
Rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
'Til he rules everything
 
... the past 30 years of American history?
Poor man wanna be rich
Rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
'Til he rules everything

woe, woe, woe.
 I heard this song for the time when i was 15's, an incrédible sound came in my rooom, a faboulous strenght, a life appeal, a reason to play music and a reason to dream. Nothing is better than tihis song, except maybe "Born to run".
A great song for these dark times in the good 'ol USA:

Badlands, you gotta live it everyday
Let the broken hearts stand
As the price you've gotta pay
Keep pushin' 'til it's understood
And these badlands start treating us good.

There is light at the end of the tunnel.  Takes work to get there.
Boss=10
The Boss hits the nail on it's head

(I'm the nail, and the head is my heart)
 the_prof wrote:
With the rare song exception, overrated. A great lyricist but overrated musician.
If you say so...
He's the whole package, a five tool player, IMO
Hey Jude, take a sad song and make it better...
With the rare song exception, overrated. A great lyricist but overrated musician.
Best part of this song is Little Steven wailing the high parts.
{#Devil_pimp} zesty !
I sang this as one of my theme songs when hiking at Appalachian Trail across Maine in July of 1985 with my pal Dave. I don't know why this tune as much more more than any other stuck in my head, but it seemed appropriate. Uphill, downhill, hungry, tired, having fun. 280 miles in 27 days. Powered by the Boss. 
 On_The_Beach wrote:
Last Play: Never (?)
Guess I was lucky to get here via PSD.
Bruuuuuuuuuce!

 
Yeah-it seems like this thing only picks up comments from people who hear it via PSD.

he opened with this when I saw his show on 11/29/78 in St. Paul, setting the tone for another awesome show:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
(The Crickets cover)
 
 
 
Encore:
 
 
 

Last Play: Never (?)
Guess I was lucky to get here via PSD.
Bruuuuuuuuuce!
Very hard to do a better song. One my Boss favs. I hiked across Maine on the A.T. with a pal 31 years ago, and this, for some reason was one of my ear worms. So, in that sense, I've heard this track about 3,000 times. 
Probably my least favorite Bruce album.  Not helped by a shrill mix, but the recent remastering helped.  My fave from the album is Candy's Room.  Always like to segue it with McMurtry's Candyland, Morphine's Candy, and occasionally Car's Candy O.
Has this really only been played three times in the last decade?
One of my all time favorite songs.  As with many as Bruce's songs of this era, it just really hits on the angst, hopes and dreams of a kid trying to make something better of his life.  Candy's Room on this album is also a sleeper favorite of mine - guilty pleasure?
Darkness & Asbury Park my favs
Darkness on The Edge of Town.
Many fans consider this to be Springsteen's best, his coming of age album.
If you agree or are moved by one of the songs on the album, we invite you
to contribute a few words or paragraphs to a limited edition commemorative
volume on the 1978 Darkness on The Edge of Town album and tour.
Look for it late summer 2009. Folio99@yahoo.com


On my top 5 list. Of all songs.